Dlaczego warto jest pić koktajle podczas odchudzania?

Dieta

Od jakiegoś czasu panuje prawdziwa moda na koktajle. Ich niewątpliwą zaletą jest fakt, że świetnie sprawdzają się w diecie odchudzającej. Dodatkowo produkty do ich przyrządzenia z reguły nie kosztują zbyt dużo – koktajle sprawdzą się zarówno jako tak zwana przegryzka, jak również jaki posiłek po treningu.

Dlaczego warto jest włączyć koktajle do swojej diety?

  • Są zdrowe i polepszają samopoczucie
  • Dostarczają organizmowi niezbędnych witamin oraz minerałów – idealnie sprawdzają się dla osób którym ciężko jest wdrożyć w swój styl i tryb życia zwykłe owoce i warzywa
  • Zawierają dużo błonnika – można dodatkowo do nich dodać nasiona chia bądź zmielone siemię lniane
  • Są w większości małokaloryczne, a dostarczają bardzo dużo energii, dlatego też koktajle idealnie sprawdzają się właśnie podczas diety odchudzającej
  • Substancje aktywne i inne składniki odżywcze zawarte w warzywach i owocach są korzystne dla organizmu np. jagody poprawiają wzrok, a jabłka pomagają w regulacji prawidłowej pracy układu pokarmowego
  • Szybkie w przygotowaniu – wystarczy posiadać dobry blender i już można stworzyć nawet najbardziej wyszukane koktajle
  • Można je wykonać na wiele sposobów – kreatywność jest tutaj bardzo wskazana. Owoce i warzywa można ze sobą dowolnie miksować, nie tylko korzystając z gotowych przepisów, ale również wykorzystywać wszystko to, co po prostu zalega nam w lodówce
  • Owoce są z reguły słodkie – większość koktajli stanowi świetną alternatywę dla słodyczy i wielu mniej zdrowych przekąsek, które dla osoby odchudzającej nie są wskazane i mogą zakłócić prawidłowy proces odchudzania się oraz diety
  • Są bardzo wygodne – w odpowiednim pojemniku można je zabrać praktycznie wszędzie, również do pracy, jak i na uczelnię

Przepisy na proste koktajle odchudzające

Najprostszy koktajl bananowy z 3 składników

  • 2 lub 3 dojrzałe banany
  • Szklanka mleka bądź jogurtu
  • 2 łyżki kakao

Zaletą koktajlu oprócz tego, że jest bardzo łatwy i szybki w przygotowaniu (nie wymaga także wielu składników) jest możliwość dodatkowego dodania jakiegoś owocu – na przykład jabłka, brzoskwini czy nektarynki.

Koktajl ze szpinakiem i jarmużem

  • Garść szpinaku
  • Garść jarmużu
  • Pół awokado
  • Sok z połówki wyciśniętej cytryny
  • Łyżka nasion chia bądź zmielonego siemienia lnianego
  • Jogurt naturalny (dodatkowo odrobina wody) bądź szklanka wybranego mleka

Koktajl owocowo-warzywny

  • Jabłko
  • Gruszka
  • Marchewka
  • Brzoskwinia
  • Szklanka wody
  • Ewentualnie łyżka naturalnego i dobrej jakości miodu do posłodzenia

Do koktajlu można również dodać łyżeczkę cynamonu – dzięki temu pogłębimy efekt odchudzający i oczyszczający oraz dodatkowo rozgrzejemy organizm.

zobacz również:

Zdrowe jedzenie – 15 wskazówek dla początkujących

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *